Dagens Elin.

Ibland tänker jag rätt men gör fel. Som idag när jag skulle laga middag till min familj.
Baconinlindad kycklingfilé med klyftpotatis och beasås var det meningen att det skulle bli.
Så jag traskar in på affären och köper allt, tror jag.
När jag dock ska sätta igång och laga mat märker jag att det är nått konstigt med kycklingen.
Det är nämligen inte fileér utan lite här och var sticker det fram ben och sånt.
Jag har alltså lyckats få tag på en påse med lår och klubbor.
Nu får inte jag vara i köket längre, för mamma skulle klura ut nått sätt för hur fasen vi ska lyckas linda in kycklingklubbor i bacon.
Jag säger i alla fall att det är tanken som räknas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0